ASSALAMUALAIKUM W.B.T..WELCOME TO MY BLOG...

Monday 7 November 2011

TeRbAnG LaGi...

okee...mesti korg ase aku nie mcm xde kejer len kan...
asyik update blog jewp...
dah jari nie menggatal nk menaip agi....nak wat cmner kan..
lagipon..sementara tgah rajin nk update ni...
ape lagi....gunakan lah peluang yg adew....
sbb ase nye pasniey mmg sudah lah nk update blog nie kan....

okee....berbalik pada tajuk di atas....
ape yg terbang tue???
opkos lah money..money...money...
xkan aku lak yg terbang kot....
pasaipa dia terbang...
sbb tdi aku bwu jek lpas bayar yuran...
so,,terbang agi lah duit nyer.....
h u h u
nk p sana nant dah tentu2 kua duit agi....adoii...
manyak tol duit kuar....
aku xtao lar akaun MAPA tue ade duit agi ke dak..
akaun MAPA ?? ape tuh??apetuh??
akaun MAMA & PAPA lar...muahahaha

ermm...bile dah mcm nie....
satu jek aku tao....
aku kena blajaQ rajin2...pastuh keja bguih2....
dpt duit...bayar balek kat MAPA aku..
tpi kalo korang perasan...
nie dah jdi ayat basi dah....

so..nk bgi update ckit...
kena wat ayat cam niyh...
MAPA dah bnyak kua duit tok akuw nk p blajaQ nie...
so...ape yg harus dilakukan..
gunakan duit2 tue lar...
p beli beg...bli baju...bli kasut...muahahaha (gelak jahat)
aipppp.....salah nie....camniy lar...hehe

sebenar nyer mak gn abah xpernak kesah pon
berhabis duit tok anak2 die..
asalkan diorg tao yg anak2 diorg mmg nk blaja....blajaQ rajin2..dapt kn dekan untuk setiap sem dan bwa balek sekeping sijil yg hnya diperbuat daripada kertas 2 dan tunjukkan pda mak abah hampa suma....tpi saat yg pling best adelah bile waktu bersejarah nye HARI KONVOKESYEN korang....saat nama korang dipanggil untuk naik ke pentas...apatah lagi bile nama korang tergolong diantara pelajar yang TERBAEK !! dan kalo korang perasan ade airmata yg mengalir kat pipi mak korang....waktu tue korang boley tersenyum sbb korang dah pon blas sgala pngorbnan mak ayah korang...dan kalo korang nk tao waktu nama korang disebut tue...ayah korang ase nk berdiri dan nk bgtao pada 1 dunia...."ITULAH ANAK SAYA..!!" . bayangkan lah betapa gembira nya diorang kan....cukup dengan itu jewp...padahal bukan susah pon...tpi sbb bnyak sgt masalah yg kite bawa n buat..sbb tue nama kite kdang2 xder org perasan apatah lagi nk tgok diri kite yg xseberapa nie...

aku pon sbnar nyer xdelah bgus sgt mcm yg di atas tue...
just bile aku pkey balek....
mmg btol pon...benda tue xssh...tpi kite jewp pkey menda tue akan jdi susah...sbb kite sbnarnye 
xberusaha pon nk dapat kan ape yg mak abah kite impikan...
sdangkan stiap ape yg kite impikan...mak abah kite slalu cube tunaikan dan jdikan kenyataan....
so...renung2 kan lah yer...dan selamat beramal..hehehe

ape yg aku tulis nie sbnarnye adelah tok dri aku sndri...
so,,kalo korang ase ape yg aku tulis nie xsesuai dgn diri korang....ignore kan jewp yer....

bye uols....

p/s *aku pon mcm korang jga...manusia biase dan anak kepada mak abah aku !!

***
as'salam....





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...