ASSALAMUALAIKUM W.B.T..WELCOME TO MY BLOG...

Friday 4 November 2011

HaRi RaYa !!

yeayy!! yeayy!!


esok raya !!
hehe...walaopon sambut kat umah jek
bkn kat kmpung tpi ttp smbut gn family kan....
2 yg penting...!!
dan seperti biasa..setiap tahun
mak akan tanya....

mak : adik nk mkn ape??
aku : ape2 pon bley....janji sdap...
mak : kalo cm2 mak msak nasi putih gn lauk2 cam biase jelah..sdap jga 2... (smbil wat muke sinis n nk tergelak)
aku : errrr....(tgok kat mak) nasi putih jewp?? (bia btol mak nie)
mak : yelah...kan sdap jag tue....jnji ade mknan kan...
aku : kalo mcm 2...hari2 lah hari raya... (kenakan mak balek)
mak : haha (gelak jahat) okla kalao cam tu..mak msak cam biase jelah..... (wat muke xbersalah)
aku : errrr.....okkk (xnk kalah)

lepas tu mak aku pon kua gn akak aku....xtaolah dowang
nk p anew....dan aku dah mcm ape dah kat
umah sbb terpkey ape yg mak ckp tdi...
xkan mkn nasi putih mcm hari2 kot...
nie hari raya korban kot....urmmm..
sejam lepas tue mak pon balek...
dan....

mak : adik !! tlong mak angkat brg..
aku : ok... 

sambil mengangkat barang2 tersebut..
aku nmpak...

ayam..daging..sayur..ketupat segera..
kacang tanah..
(kesemuanya adalah bahan untuk memasak kuah kacang,
rendang mungkin, atau sup mungkin)
dan biler aku tgok mak aku....

mak : xkan nk mkan nasi putih jek kot..(sambil snyum sinis)
aku : heheh (dlm ati berbunge2 sbb dpt mkn sdap2)

bile p dapor jewp....makkk oiii.....
penuh meja gn brg2 nk msak...
nie dah mcm nk wat knduri dah nie...
uishhh....mkn besar nie....hehe
nmpak nye jadual mkn aku bertmbah agi...
h a h a h a..
xsbar tnggu esok !!

SeLaMaT hArI aIDiLaDha 
kawan2...


***
as'salam





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...