ASSALAMUALAIKUM W.B.T..WELCOME TO MY BLOG...

Tuesday, 24 April 2012

I have a great mom !

nahh ! gambar saye dan emak ! fuyoooooooo ... eja emak pakai E (versi lawak ke der) haha . mennyempat aje kan .


mak ! saye nak mak tahu yg saye sayang mak banyak bintang ! hee 
saye bersyukur sangat dapat jadi anak mak , dapat jadi anak manje mak , 
anak yg degil , anak yg bnyak ragam , yang banyak songeh . 
inilah die . hee (>_____<)
walaupon saye begitu dan begini , 
saye nak mak tahu yang saye tetap hargai segala pengorbanan mak ,
jasa mak sejak saye lahir dalam perot mak lagi walaopon
mase tue xtao ape2 . heehe
tapi bile dah besar , dah matang ckit saye sedar pengorbanan mak 
tak terhingga sangat . Mase saye dlm prot mak dulu 
mak sanggup bawa saye kemane sahaje tanpa jemu dan penat . 
beruntung nye saye kann . Terima kasih mak atas segala2nye .
InsyaAllah dengan kemampuan dan kesempatan yg saye ade
akan saye balas segala jasa mak . Insyaallah , 
buat masa ini hanya doa dan taat setia yg dapat saye berikan pada emak . 
heee . SAYANG EMAK BANYAK BINTANG !
mmmmmuuuuaahhhhhhh (>o<)


niy lagi satu !
bile mak pon melayan saye yg gile bergambar ni , mak nmpak comel sangat !
hehehe . btw , mak memang paling comel , paling cantik , 
paling baik , paling sweet . ohh ! u're the best mak !
I LOVE YOU SO MUCH ! 



Sunday, 15 April 2012

hallllllloooooooooo .... fuhhhh ... fuhhhh ... wahh , bnyak nye sawang .. aiyooooo , nmpak sangat dah lame tak update kann . heheh . buzy u olls , nak buat macam mane . heh ! buzy ape ? buzy menambah kan berat badan . haishh . dushh ! (pukul diri sendiri) ini lah masalah nye bile dok rumah tak berbuat ape2 . bangun pagi , mandi , sarapan , buat kerja rumah SIKIT tengok tv BANYAK , makan tengah hari pulak , tengok tv , online , goyang kaki , makan lagi . oh man , bnyak sangat makan tuhh . kann ? kann ? how to face the one month and a half more if my daily routine is same every day ? I'm very very sure my face will be more bam bam and bulatt . absolutely sure ! sekarang ponn dah nampak kemungkinan itu ! egrrrr . ok . enough with my face , bla..bla..bla.. 
sekarang cerita pasal hati dan perasann , nmpak sangat jiwang tuhh . what-to-do . haha ! hati kate mahu , perasaan kata malu . mengapakah ? well , hati nie mengada kann , memang macam nie . perasaan pulak ? menggedik lah , ape lagi nye . 


dulu tengok orang ade pakwe hati pon nak jugak ade pakwe , then bile dah ade pakwe perasaan pulak mengada2 . mengada yg macam mane ? mcm biase lah kann , as a girl nak manje2 lah , nak merajuk2 lah . last2 pakwe bosan , hamek kau ! adoii . dan sekarang setelah 2 tahun 4 bulan in a relationship dgn pakwee , hati jadi malu , perasaan kate mahu ! malu atas segale kelakuan , kenakalan , kedegilan ,  kekerasan , kekesalan yang akhirnye menjadi kebosanan . perasaan pula nak sangat bergadoh2 setiap mase , berbalah hampir setiap minit , ok . yg ini tipu . hehe . kenapa hati dan perasaan boleh berubah yerr ? adakah sebab perhubungan jarak jauh ? kepayahan untuk bertemu mata ? kesusahan untuk bersua muka ? bla .. bla .. bla .. sumpah letih dan tension sangat kalau ini alasan nya . dah ramai sangat cakap macam ini . I'm so sorry pakwee , I know I"m such a bad girl . so sorry pakwee . hati dan perasaan juga tidak boleh di paksa kann .. kann ? urmm ...
pakwe yg penyabar , baik , jujur , setia , penyayang , ape lagi yang saye mahu kann ? I don't know . nak tanya hati , tapi sometimes hati tak boleh di percayai . huh ! perasaan nie pulak mengada2 lah ofkoz !

sudah lah ! I'll be okay someday , but not now . 

 

*p/s- I miss my sisters and brothers damn much ! penantian memang satu penyeksaan !


Sunday, 1 April 2012

R I N D U

Assalamualaikum readers .. fuhhh .. wahhh ... lega rase ... hahaha ... bukan kentut yer .. haha . tapi melepaskan rase tension dan stress jewp . sbb ? done with the final exam ! yeaayyy ! big clap for myself !! (clapping hand) . dan saye di rumah ! big clap again ! hahaha . tak sangke di dalam payah nye diri ini melalui liku2 hidup di uitm Dungun tue , akhir nye berakhir juge untuk 1 semester . tapi ade lagi 5 semester yang harus di lalui ! ggrr .. =_=" in order to success right ? what to do ? urmm .. okee . entry hari ini tentang perkara2 yang saye bakal rindu kan . which is my best sisters and brothers . sbb cuti 2 bulan kann . so , who are they ? my classmates ! gambar ? sile lah  tgok entry2 yg lepas yer . hahah . rase macam mls nk upload yg baru . sorry ! back to the topic , kenapa kena rindu ? sbb sewaktu saye di dungun , saye hanya ade mereka ! tanpa mereka siapa lah saye . haha . ayat kann ! ohhh no , dah mule rase rindu dahh , rindu nak berkumpul2 , rindu nak gelak besar2 , rindu nak jalan2 kesana kesini , rindu nak ngumpat2 , rindu nak lepak cafe dgn mata yg melilau , rindu nak pi kelas same2 , rindu nk pi kacau2 diorang , rindu nak pegi pekan dungun ramai2 , rindu nak pegi pasar malam , rindu nak pose2 kat tepi pantai , rindu nak pegi kfc dan paling penting rindu nak pegi Pok Eng Tin ! haha . kedai wajib setiap kali turun pekan dungun . hahah ! ohh !! there's so much rindu I think . sudah lah kitorang nie tak boleh berpisah girls and boys . tak tao lah kenapa kann . nak pergi mane2 , mesti nak same2 . sanggup tunggu walaupon lambat berjam2 . haisshhh . marah tetap marah tapi bile dah kumpul baru boleh happening kann . adoii . sumpah rindu ! teringat mase pergi kuantan hari tue , semua kepala gile sbb nak release tension konon nye . mcm2 yang saye blaja dari mereka2 nie . haha ! teringat juga kalau lepak malam2 dekat cafe ! makan sambil cuci mata ! 3 in 1 ! haha ! teringat mase nak pergi kelas dan balek kelas , pon nak same2 juga . baik lelaki baik perempuan . kalau girls lambat , boys sanggup tunggup , dan begitu lah sebalik nyer . rapat kann kite ! sampai orang lain pon pelik tgok kite , ke mane kite pergi mesti nak havoc2 , nak kecoh2 lepas tue bile dah malu sbb bising sgt , the guys will said " haisshh , ade ajer korang nie lah . kalau tak diam tak sah ! cube senyap sikit ! " , then kite diam juga lah , tapi sekejap jewp . hahaha . xmakan saman kann ! sbb kite makan kfc . mmg susah ! hadoiii . mcm2 lah yg kite buat bersama , yang pasti semua happy ! cume ade 1 kejadian tue jewp yg buat kite renggang skjap kann ? sedih sgt mase tue , di saat befday the only abang dalam kelas kite pulak tue . sgt touching bile tgok die menangis , then suddenly my tears also falling down , dan xboleh stop ! huh ! sakit pula hati kite niy bile teringat kejadian tue . grrr ..but , past is past right ? biar lahh . lepas kejadian tue , kite happy balek kan ? rase nye lagi happy kot ? haha . jahat !!
urmm .. but I'm wondering , boleh ke lagi mcm nie untuk sem depan ? sbb , kite akan berpisah , maksud nye dah tak duduk di kolej yang same . mungkin dalam kelas still happening , tapi lepas tue ? (-___-) urmm .. tak suke lah nak pikir . bia jelah ! ape yg saye tao sekarang saye sgt merindui mereka semua . my sweet jantung hati . sumpah rindu sangat2 ! 

wahai hati , please be well , ohh pleaseeee .... (-_____-)

Tuesday, 27 March 2012

P E R A S A A N

Assalamualaikum to my dearest diary blog .. long time no see huh ? nmpak sgt tipu nyer .. huhu .. whatever ! okee , actually , I should open my book right , not my blog ? bhahaha .. tetibe my cute fingers nie tertekan kat bloggers tue , nak wat camno . dah tertekan , terbuka , layan jelahh . (^_^) xpew , jap lagi saye buka buku yerr , to my dearest hospitality book ,, sabar ea .. jgn majok tao . ohh .. please be good to me & I'll treat you well .  nowdays saye suke sgt sebut ayat tue . maksud die mcm cool jewp . hahaha .
ok ! what should I tell you blog ? urmm , ahah ! yesterday .. I think its not yesterday , last few days and today , I have something happy feeling in myself ! why ? sebenar nye xlah every hours and every minutes , tapi dlm sehari tue atleast ade something yg buat saye tersenyum lebar mcm nieyh (^___________^) lebar kann ? hahaha . 
the story begin bile I got a message from somebody which is my partner , dan die bagi saye mcm kata2 semangat untuk saye . yes ! I'm actually tengah berduka lara with Mr.T . 2 3 menjak nie , mcm ade jewp yg xkena with our relationship . xtao lah di mana silap nye . saye ? die ? I don't know . ape yg saye tahu , ape saje yg saye lakukan di sini atau di mana2 shj saye berada , saye akan pastikan my parents tao all of my actions . so , xperlu lah saye nk report to other person kann ? benda nie simple jewp , kenapa perlu nk besar2 kan dan ribut2 kann . 
okee . back to the story . bile saye ber"mesej"san dgn partner saye tue , saye rase mcm saye lupa masalah saye dan saye happy lah ! bhahaha . (^_____^) happy mcm nie . hehe . 
partner saye nie cute jewp org nye , kadang2 mcm pemalas juga org nye , kadang2 mcm budak nakal , tapi bile berkata2 , xnak kalah . bile saye pkey balek , cara die tue kadang2 xmacam umor die . adoii . bnyak betol kadang2 . hee . die slalu kacau saye , usik saye , nak bagi saye happy kann . sbb die slalu ckp muke saye ni mcm muke bermasalah . yekew ? saye pulak dgn muke seposen saye balas balek , " dah tue , xkan nk senyum memanjang , nanti org ckp kite gila pulak . " dan die gelak . tue lah die , bile saye cakap die gelak . die cakap saye mcm budak2 , xmacam budak umor 21 tahun . ade lak mcm tue . dan sekali lagi saye ckp dgn die , "eiii ! saye masih 20 lahh , blom cukup 21 lagi ! " dan sekali lagi , die gelak . adoii . urat kepala die putus kott . 
pasti kalau Mr.T bace nie , die sakit hati kann . Mr.T siap perli saye lagi , die kate "awak kan famous!" adooii . bunyi2 mcm nk start gadoh dah tue . huh (=_=") . 
entahlah , saye tak berharap untuk gadoh dan saye juga tak berharap untuk lebih daripada nie . cukuplah dengan keadaan saye skrg nie , ade happy ade sedih . 
kepada Mr.T = jgn marah2 ok . letih ! (-_-)
kepada partner saye = thank for make me smile . (^_^) 

enough for today , hati dah xnak luahkan dah , tgn pon dah malas nk menari2 , mata pula dah jeling2 buku hospitality tue , akal nie pon dah get ready nk menghafal , so , semoga otak nie sedia menerima segala data2 yg bakal di key-in kan . insyaAllah . Assalamualaikum . 

*p/s . saye tao kalau Mr.T bace nie mesti die call , dan tanya mcm2 . ohh hati . get ready yaa !! (-___-)



Sunday, 25 March 2012

H A T I .

Assalamualaikum , alhamdulillah dapat lagi tangan nie menari atas keyboard, hidung mnghirup udara yg kadang2 segar kadang2 tidak , mulut mengunyah makanan dan berkata2, kaki melangkah di atas muka bumi , tangan menari2 , dan sebagainya . tapi hati ?? perasaan ?? Allah sahaja yang tahu . biar lah kakitangan semua dapat bergerak tapi organ dalaman nie tak siapa yang tahu kann . 
dua tiga minggu nie pulak sebenarnye akal sedang bertarung dengan buku2 ilmiah sbb final exam !! nak tak nak , buku harus di hadap , akal harus menghafal , otak harus berfikir , mata harus melihat , tangan harus menulis . dan yang paling terbaik ,, setelah menghadap 3 paper yang killer2 semua nyer , akal berehat sebentar . lepas paper ketiga , konon nye dgn niat nak rehat kan akal dan minda nie , pergi lah berjalan2 sambil menghirup udara baru di kuantan ! kenapa kuantan ? sebab bukan di kuala terengganu . haha (ntah pape jewp kann) . anyway , berjalan di kuantan ... quite okay and fun ! sbb lepak dgn budak2 kelas yang senget2 semua nyer smpai naik giler bawa kereta tengah jalan . lepas satu tempat ke satu tempat kitorang berhijrah . konon nye nak kenal tempat orang . hahaha . aptb . sampai kan pergi dan tengok tempat yang xpernah aku sampai ! dah sampai terkejut kott ! hahah . nak sangat kann . end of the story about kuantan !
balek kampus dengan harapan setinggi gunung , akal dan minda nie semangat nak stdy tapi bila buka buka , buku pulak mcm xnak tgok muka nie , merajok barangkali tuan nye pergi berjalan2 dan tinggalkan die kann . adoii . buku nie ponn nak juga die ! setelah beberapa hari melalui hari yang sama , tetibe jewp ade lah hari tue hati bergumbira sekejap smpai lah hari ini sbb apew ?? sbb miang !! hahaha . got a massage from him ! the rest is history !
tetibe pulak .... adooii , bnyak pulak tetibe kann . bia lah blog sendiri , sape nak kesah ?? back to the story , malam ini , minit ini , saat ini , detik ini  ade plak yang nak merampas kebahagiaan tue , siapa ? makhluk Allah . tetibe jewp die nak jadi stalker kann . habis semua die selidik n bermula lah sesi soal jawab di antara pegawai penyiasat (makhluk Allah tadi) dan orang yang tak bersalah iaitu diri ini . (xnak ngaku kann . bagos ! ) bile dah masok sesi soal jawab ini , hati perasaan , akal , minda nie pon mule lah panass + mendidih kann . sejak bile pulak dah pandai jadi stalker nie ? nak stalker pulak tentang FADZHIATHUL AZWA anak pakcik FUDZALI kann . memang xlahh . suke suki jew nak tanya itu ini , ingat apew ? kaunter pertanyaan ? amboii . soalan pulak ala2 budak umur 5 6 tahun jew , agak2 nak jawab cam ner ? empunya diri pon jawab macam budak2 lah juga , tapi tinggi sikit mcm budak2 umor 9 , 10 tahun . hhahha . nak sangat ! sakit hati nie ! 
sudah lah kena soal siasat bagai , sempat pula nak tinggi2 suara , ehhhh ! mak abah saye pon xcakap n xsoal saye mcm awak tao ! dan setahu saye , saye nie , diri saye , seluruh anggota tubuh badan saye nie masih kepunyaan mak abah saye , jadi ape saye buat , ape saye cakap , ape saye rase tak de kena mgena dgn awak dan awak hanya berhak untuk menyayangi dan mengambil berat atas diri ini , itu sahaja selagi awak dan saye tak de ape2 ikatan . paham ? dah besar , xkan tak boley pikir kott . adoii . spoil mood jewp malam2 niy kan . 
totally end of the story . lagi cerita , lagi panjang , lagi menghabiskan mase , lagi sakit hati . sudah ! 
assalamualaikum . 

(lega dapat cerita , atleast kurang sikit rase sakit tue kan wahai hati ? insyaAllah , pray to ALLAH and we will be okay , just be good to me & I'll treat u well . AMIN ) (-_-)

Monday, 5 March 2012

DiNnEr .. !!

assalamualaikum....
seperti yg tertulis di atas....entry hari ini pasal Dinner !!
walaopon dah berhari-hari yang lalu dinner nyer....
tapi baru hari nie jari yang mulus nie rajin nk menari... hahahaha

and....bgtao awal2 yer....
most of the entry are pictures today.. !!
lets begin... !! (^_^)

boys generation.....
bajet macho jek sume kan....
haha

girls generation.....
atau mungkin boleh jadi...
pencarian dewi remaja....
hahahaha

yg ni mamat misteri....
tpi xde lah misteri sgt...
last2 dpt tao jga siapa gerangan nya....huhu

me with the guys yg xbrape nk macho....
hehehehe


Siti Aishah.. yg nie adik yg pling gile2 ckit....
tpi die comel mlm tue.....


yg nie dgn Abdul Hadi yg gedik n mengada....
hahahah

yg ini saye lah.....
kekok gile nk bergambar....
huhuhu... konon malu...



yg nie gmbar penuh....
serius xley jdi model....
kekok bebenor nmpak gaya nye....hahaha


me n reza yg comeyy....


me n AQIP !!
yg nie partner + yg bnyak berjasa dgn diri ini.....
thank u so much mohammad Aqif Hasnul Farid.....

pasti anda2 memikirkan...kenapa gmbar dgn lelaki jek bnyak...
sbb yg gugurl semua lari sebok bergambar sana sini...
xdan nk bergambar dgn diorang....dah nk balek bwu sedar 
xder gmbar bersama2.... huh... hampeh !!!
apewpon.... bnyak lgi gmbar...tpi mcm xmao jek upload yg lain2 tue...
hahahaha....
okeelah...
cukup sampai di sini sahaja....

as'salam.....


HoMe SwEeT HoMe...

ALHAMDULILLAH.....

selamat sampai rumah semalam.. setelah perjalanan dari dungun
sampai ayer hitam n then waiting for abah pastu tros
ke Perak Darul Ridzuan... serius penat !!
and today.... having some relaxing time....
owhh... I wish I could be at home for a long time....
(sambil buat muke seposen)
bila sampai rumah.... igt kan dpt rehat kan minda, hati n perasaan...
tapi lain lak jadi..... 
now.. i really need freedom in my life !!!
sudah lah sudah lah...
jgn paksa saye lagi...
i'm tired with all those things....
really need a time to relax n chill..

YA ALLAH....
kuatkan lah hati hamba mu ini agar dapat menyelesaikan masalah ini dengan tenang...

dan masalah... please.. go away from my life....
i hate u damn much !! please... don't u ever try to show ur self in front of me anymore ...
I wish problems can hear me ... seriously.. 
(T_________T)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...